EN
NL
DE
Cas

Collega aan het woord: Cas

"Met onze expertise inspelen op de wensen van de klant, om zo tot een functionele en strak eindresultaat te komen."

Afgelopen maandag zat hij alweer 6 jaar op de afdeling Verkoop. En wanneer je wel eens contact hebt gehad met Tilbox is de kans groot dat je Cas gesproken hebt. Een gewaardeerde collega die graag goed advies geeft en nu volop processen aan het verbeteren is. Lees snel verder en maak kennis met Cas en zijn expertise binnen Tilbox.

Wie ben je en wat zijn je hobby's? 

Ik ben Cas van der Aa, 29 jaar oud. Ik ben geboren en getogen in Duizel en woon daar momenteel in een appartement. Een van mijn hobby’s is CrossFit. Daarom ben ik dagelijks in sportschool te vinden. Ik pendel vaak tussen TilFit of mijn thuis gym. Voorheen voetbalde ik veel, maar ik heb besloten hiermee te stoppen om mezelf meer op het CrossFit te kunnen richten. Verder houd ik me bezig met alles wat met darten te maken heeft. Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk tijd door te brengen met mijn kleine neefje Sil en leuke dingen te ondernemen met vrienden.

"We proberen de klant te ontzien en samen tot een mooie (opberg)oplossing te komen.”


Wat doe je voor werk binnen Tilbox? 

Ik werk bij Tilbox als inside sales accountmanager. Hier behandel ik, samen met mijn collega’s, al het inkomend verkeer. Wij behandelen alle offerte aanvragen, bestellingen en ander inkomende opdrachten. Wij zijn hierbij vaak het eerste aanspreekpunt van de klant. We helpen de klant verder, denken mee en komen zo samen tot een oplossing. Ook proberen wij de klant te ontzien. Door onze jarenlange ervaring en kennis op gebied van onderbouwkisten kunnen wij perfect adviseren in bijvoorbeeld materiaalkeuze, technische uitvoering of hoe de kist te monteren. Zo komen we samen met de klant tot een functionele en mooie opbergoplossing.

Wat vind je leuk aan je werk bij Tilbox? 

De diversiteit. Elke klant is anders en elke klant heeft andere wensen. Andere mensen, andere wensen zeg ik altijd. Het constant schakelen tussen klant, leverancier én collega’s maakt het heel erg leuk. Ook de verschillende producten die we maken dragen zeker bij aan deze variatie binnen mijn werkzaamheden. Ik vind het mooi om mijn bijdrage te kunnen leveren aan ons product. Als je het eindresultaat van onze projecten ziet op de socials of je komt ze tegen op de weg, dan geeft me dat een enorm voldaan gevoel. Daarbij hebben we ook een geweldig team aan collega’s, waar ik erg prettig mee samen kan werken. Ook een leuk onderdeel is het contact met Duitse of Engelstalige klanten.

"Waarom zou een klant bijvoorbeeld voor een duurdere optie kiezen, wat staat daar dan tegenover? Wat zijn de voordelen en nadelen van bepaalde zaken? Transparantie is daarbij erg belangrijk.”


Eén van de Tilbox pijlers is: Maatwerk is onze standaard. Hoe zorg jij hiervoor in jouw werk? 

Klanten bellen ons op of mailen ons met een aanvraag. Ze hebben iets in hun hoofd of krijgen het zo door van hun klant. Of ze vragen een bepaalde kist aan die ze bijvoorbeeld op de website hebben gezien. We vragen dan eerst door over wat ze nodig hebben of waarvoor ze het product willen gebruiken. Ondertussen vragen wij als Sales-team ons af hoe zich dit gaat vertalen in de praktijk. Soms blijkt dat hetgeen wat de klant vraagt niet kan dienen als toepassing die ze nodig hebben. Hierin geven wij dan een passend advies, met als resultaat dat we goed kunnen inspelen op de klantbehoefte. 

Wat ook wel eens gebeurt is dat de klant iets anders nodig heeft dan waar zij naar vragen. De klant heeft hier misschien geen weet van, maar daar kunnen wij dan juist bij helpen. Op deze manier proberen wij met de klant mee te denken en hen daarin te ontzorgen. Klanten kunnen dit enorm waarderen en dat is ook het leuke aan ons werk. 

We vinden het hierbij ook heel belangrijk om verschillen te laten zien en uit te leggen. Waarom zou een klant bijvoorbeeld voor een duurdere optie kiezen, wat staat daar dan tegenover? Wat zijn de voordelen en nadelen van bepaalde zaken? Transparantie is daarbij erg belangrijk.

Als je een collega moet kiezen waarmee je wel een dagje van werk zou willen ruilen, wie zou dit dan zijn? 

Ik zou dan wel op de stoel van een engineer willen plaats nemen. Hetgeen wat wij de engineers aanleveren aan informatie, daar moeten zij uiteindelijk een tekening van maken wat daadwerkelijk geproduceerd gaat worden. Hoe gaat dit in zijn werk, waar lopen zij tegenaan, wat is wel handig, wat is niet handig? Hier zou ik graag een betere beleving bij krijgen. Ik ben heel benieuwd hoe zij de informatie van ons oppakken.

Eén van de Tilbox pijlers is: Maatwerk is onze standaard. Hoe zorg jij hiervoor in jouw werk? 

Klanten bellen ons op of mailen ons met een aanvraag. Ze hebben iets in hun hoofd of krijgen het zo door van hun klant. Of ze vragen een bepaalde kist aan die ze bijvoorbeeld op de website hebben gezien. We vragen dan eerst door over wat ze nodig hebben of waarvoor ze het product willen gebruiken. Ondertussen vragen wij als Sales-team ons af hoe zich dit gaat vertalen in de praktijk. Soms blijkt dat hetgeen wat de klant vraagt niet kan dienen als toepassing die ze nodig hebben. Hierin geven wij dan een passend advies, met als resultaat dat we goed kunnen inspelen op de klantbehoefte. 

Wat ook wel eens gebeurt is dat de klant iets anders nodig heeft dan waar zij naar vragen. De klant heeft hier misschien geen weet van, maar daar kunnen wij dan juist bij helpen. Op deze manier proberen wij met de klant mee te denken en hen daarin te ontzorgen. Klanten kunnen dit enorm waarderen en dat is ook het leuke aan ons werk. 

We vinden het hierbij ook heel belangrijk om verschillen te laten zien en uit te leggen. Waarom zou een klant bijvoorbeeld voor een duurdere optie kiezen, wat staat daar dan tegenover? Wat zijn de voordelen en nadelen van bepaalde zaken? Transparantie is daarbij erg belangrijk.

Als je wat mocht veranderen bij Tilbox, wat zou dat dan zijn?

Ik denk dat meer inzicht in elkaars werk, een enorme boost kan geven aan mensen. Vaak doe je hetgeen wat op jouw afdeling hoort, en dat draag je dan over. Wat ermee gebeurt en hoe dit verder opgepakt wordt weet je niet altijd. Zijn er zaken waar wij geen rekening mee houden die bijvoorbeeld heel belangrijk zijn voor de collega’s na ons.

Op dit moment ben ik ook onderdeel van een QRM-Pilot Team. Dit houdt in dat wij in een klein team van vier collega’s (van vier verschillende afdelingen) ons proces aan het optimaliseren zijn. Op deze manier proberen wij een beter beeld te krijgen van wat een klant nodig heeft, wat wij kunnen bieden en hoe wij dit technisch kunnen uitvoeren. Dit heeft uiteindelijk het doel om de doorlooptijd van offertes en orders te versnellen, en de technische informatie voor het hele bedrijf helder te hebben. Een mooi proces, waarin al veel goede stappen gezet zijn.

Lijkt het jou ook wel wat om binnen zo'n leuk team te werken? Bekijk onze vacatures en solliciteer direct!