Collega aan het woord - Rick

Bijgewerkt op: 25 apr.

“WE PROBEREN ALTIJD DE BESTE OPLOSSING VOOR KLANTEN TE VINDEN.”

Tilbox is steeds op weg naar nieuwe en betere opbergtoepassingen. Een van onze pijlers hierbij is het centraal stellen van onze klanten. Maar hoe doen we dat? We gingen in gesprek met onze collega Rick, een van de toppers op onze afdeling Calculatie. Hoe stelt hij de klant centraal tijdens zijn werkdag?


Allereerst wie is Rick?

Ik ben Rick Stals. Mijn leeftijd is 34 jaar en ik woon samen met mijn vrouw Sanne in Weert. Ik ben afgelopen jaar papa geworden van een dochter, June, en werk momenteel zo’n 4 jaar bij Tilbox. Een van mijn hobby’s is motorrijden. In de zomer maak ik graag met vrienden een tourtocht, maar ik kom ook wel eens met de motor naar het werk bij lekker weer, maar nu vind ik het daar wat koud voor.

Verder heb ik 14 jaar gehandbald. Daarna ben ik bij een sportschool High Intensity training gaan doen. Dat heb ik gedaan totdat hier Tilfit werd geopend. Het sporten bij Tilbox vond ik leuk, maar momenteel is het vrij druk met de kraambezoeken, waardoor het even op een laag pitje staat. Maar ik wil het sporten in de Tilfit wel graag weer oppakken. Ik mis het namelijk wel en merk het ook doordat ik natuurlijk een zittend beroep heb.


Wat vind je leuk aan je werk bij Tilbox?

Dat is zeker de koppeling met de techniek. Daarnaast vind ik het leuk om te zien wat we allemaal kunnen maken. Wat ik ook super vind is dat, nadat de aanvragen binnenkomen van klanten, je soms deze wagen ook echt voorbij ziet komen op de snelweg. Dan ben ik wel trots op wat we als bedrijf hebben gemaakt. Of wanneer je van klanten foto’s van het eindresultaat krijgt toegestuurd. Ja, dat is erg leuk!


Eén van de Tilbox pijlers is: Klant centraal stellen. Hoe zorg jij hiervoor in jouw werk?

We proberen altijd de beste oplossing te vinden. Niet alle klanten hebben de kennis over hoe ze een product willen maken of gebruiken. We denken dan van wat wil een klant er mee, wat gaat de klant met het product doen en anderzijds wat vraagt hij. Maar ook is het technisch allemaal wel veilig en haalbaar? Hierin denk ik graag mee en indien het niet mogelijk is zoeken we naar een andere oplossing.


Een andere manier hoe wij de (Duitse) klant centraal stellen en dat ook zeker moeten blijven doen is onze afspraken! Van grotere Duitse klanten horen we bijvoorbeeld dat met bepaalde leveranciers moeilijk valt te werken. Ze geven aan dat vaak de communicatie misgaat of andere fouten die worden gemaakt. Sommige van onze Duitse klanten zeggen dat het dan een verademing is om met Tilbox samen te werken dankzij onder andere de goede communicatie.


"HET IS MOOI OM OP DEZE MANIER STEEDS MEER KLANTBELEVING TE CREËREN ONDER COLLEGA'S."


Als je wat mocht veranderen bij Tilbox, wat zou dat dan zijn?

Ik zou graag vaker de drive willen hebben van “We gaan dit gewoon doen” in plaats van direct heel veel vragen te stellen of problemen te bedenken. Oftewel, met z’n allen de neuzen dezelfde kant op, en met z’n allen (ook) uitdagende projecten aanpakken. We moeten blij zijn dat wij hiervoor gevraagd worden, want dat betekent dat de klant in ons gelooft dat wij dit kunnen. En met een mooi team vol kunde en kennis lukt ons dit ook zeker.

Het is mooi om op deze manier steeds meer klantbeleving te creëren onder collega’s.


Wil jij ook collega worden van Rick? Neem dan snel een kijkje bij onze openstaande vacatures, lees meer info of stuur een open sollicitatie naar hr@tilbox.com.