EN
NL
DE
Tilbox_Kantoor_overleg logistiek

Collega aan het woord: Twan

"Binnen ons team vervroegen we de harde deadline, zodat we niet onder tijdsdruk komen te staan en de productiviteit optimaal blijft."

Tilbox is steeds op weg naar nieuwe en betere opbergtoepassingen. De klant centraal stellen en afspraken nakomen zijn belangrijke onderdelen op de werkvloer van Tilbox. Maar hoe zorgen we hiervoor? Eerder spraken we al een lasser en calculator, nu zijn we een kopje koffie gaan drinken met de afdeling Expeditie. Twan van Kuijk neemt ons mee en vertelt over zijn dagdagelijkse werkzaamheden bij Tilbox.

Wie ben je?

Mijn naam is Twan van Kuijk en ik ben 36 jaar. Mijn hele leven woon ik al in Valkenswaard. Ik woon samen met mijn vrouw en onze twee kinderen. Mijn oudste is een jongen, Kian, en is zeven jaar oud. Mijn dochter is vijf jaar oud en heeft de naam Kady.

Wat zijn je hobby's

Mijn hobby’s zijn wielrennen en mountainbiken, én natuurlijk met de kinderen spelen. Aan het voetbalteam van mijn zoon geef ik training en in mijn vrije tijd voetbal ik wel eens met mijn kinderen. Zelf heb ik ook altijd gevoetbald, tot ruim tien jaar geleden. De reden dat ik toen ben gestopt is omdat ik altijd al last kreeg van mijn enkels, knieën, rug, eigenlijk alles. Een jaar of drie geleden heb ik het voetballen weer opgepakt en startte ik samen met wat oude vrienden een team. We doen dit op vrijdagavond en spelen 7 tegen 7. De wedstrijden zijn gewoon buiten en allemaal zijn ze ook nog eens hier in de buurt. In verband met de kinderen bevalt ons dit heel goed. Op deze manier hebben we op zondag tijd voor de kinderen en zijn we niet de hele dag verloren aan voetbal. Daarbij zijn er bij een elftal altijd mensen die niet kunnen en dan is het ook fijn dat we geen elf personen hoeven te regelen, maar slechts zeven. Hierdoor blijft het ook leuk om te doen.

Hoe zien je dagelijkse werkzaamheden eruit bij Tilbox?

Ik sta achter aan de band en ik vervul de rol van expeditie medewerker. Het proces van plaat tot kist bij Tilbox gaat als volgt. Een plaat wordt gesneden en vervolgens gebogen naar de juiste vorm. Daarna wordt de kist gelast en tot slot wordt deze voltooid op de finishlijn. Hier wordt alles afgewerkt en afgemonteerd, zoals bijvoorbeeld het monteren van de sloten. De kist is hierna klaar en kan verzonden worden. Nadat de kist over de finishlijn is gegaan komt het product op onze afdeling terecht. Wij zorgen er dan voor dat deze netjes wordt ingepakt, klaargezet én aangemeld voor verzending. Allround orders picken en alles verzendklaar maken zijn voorbeelden van taken die tot mijn dagelijkse werkzaamheden behoren. Ook het bijhouden van de in- en uitgaande goederenstromen is wat tot mijn functie behoort.

"Eerlijk en terecht zijn naar elkaar vind ik heel belangrijk, zeker op de werkvloer."


Wat vind je leuk aan je werk bij Tilbox? 

Allereerst vind ik het team heel leuk. Zoals eerder genoemd hebben we dus veel met de collega’s van de finishlijn te maken en de collegialiteit onderling is heel goed. Doordat we een jong team hebben in de productie liggen de leeftijden dichtbij elkaar en heb je ook vaak dezelfde interesses. Hierdoor maken we altijd wel een praatje en heerst er een goede sfeer. Als er wat is zeggen we het gewoon tegen elkaar. Vanaf het begin af aan heb ik ook gezegd tegen mijn collega’s dat ze het moeten aangeven als ze zien dat ik iets beter op een andere manier kan doen. Eerlijk en terecht zijn naar elkaar vind ik heel belangrijk, zeker op de werkvloer. 

Alle bestellingen die van de band afkomen maken wij gereed voor verzending en hierbij doen we eigenlijk alles in samenspraak. ’s Ochtends kijken we al welke producten er met welke vervoerder mee moeten, zodat we deze per order op de juiste plek kunnen plaatsen na het inpakken. Op deze manier kunnen we er direct rekening mee houden en voorkomen we dat we later nog producten moeten verplaatsen. We hebben namelijk voor elke vervoerder een bepaalde plek binnen het magazijn waar we de producten gedurende de dag door verzamelen. 

Daarnaast is de variatie binnen mijn werk op de expeditie heel leuk. Het is ooit wel puzzelen hoe we alles netjes ingepakt en meegestuurd krijgen. Dit zorgt dan ook weer voor wat uitdaging binnen mijn werkzaamheden. 

Wat ik nog meer leuk en prettig vind aan mijn werk bij Tilbox is dat we achter met een klein groepje staan en snel kunnen schakelen. Hierdoor kan ik gebruik maken van flexibele tijden. Ik kan eigenlijk zo flexibel zijn als ik wil, eigenlijk is alles mogelijk. Zolang er maar iemand op mijn afdeling werkzaam is en ik mijn werk af heb op de juiste manier. Een uurtje eerder beginnen omdat ik een uur eerder in de middag weg moet is bijvoorbeeld geen probleem. Indien mogelijk kan ik gewoon mijn eigen tijd indelen, mits ik dit tijdig aangeef uiteraard.

Eén van de Tilbox pijlers is: Klant centraal stellen. Hoe zorg jij hiervoor in jouw werk? 

Klant centraal stellen is denk ik voor iedereen relevant. Het is voor iedereen belangrijk om al het werk netjes te doen en ervoor te zorgen dat alles volgens tekening is. Aan ons is het dan vooral om te zorgen dat de producten heel en netjes aankomen bij de klant.

"Zo voorkomen we lastminute werk en hierdoor is de kans op schade of slordige fouten kleiner."


Afspraak is afspraak. Dat geldt ook buiten werktijd.

Afspraak is gewoon afspraak, voor mij is dat gewoon zo. Ik vind het simpelweg een regel die altijd geldt. Binnen ons team stellen wij een bepaalde norm. Alles wat bijvoorbeeld vandaag weg moet, moeten wij voor 15:00 uur ontvangen vanuit de finishlijn. In principe is dit 16:00 uur, maar wij leggen ons 15:00 uur op. Dan hebben wij nog een halfuur de tijd om het aan te melden en een uur om het netjes in te pakken, zodat er ook geen schade ontstaat. Op deze manier voorkomen we lastminute werk en hierdoor is de kans op schade of slordige fouten kleiner. 

Bovendien is het belangrijk dat de orders tijdig klaarstaan, omdat de chauffeur zo snel mogelijk wil laden als hij bij Tilbox komt. Als hij dan nog moet gaan wachten is dit natuurlijk verloren tijd. Onze chauffeur Rob begint namelijk al midden in de nacht, dus is het voor hem ook fijn om weer zo snel mogelijk thuis te zijn. Zelf ben ik ook chauffeur geweest en ik weet hoe vervelend het is om te moeten wachten op de lading. Ooit rijdt Rob bijvoorbeeld om 3:00 uur ‘s nachts aan en is hij rond 14:00 of 15:00 uur weer terug bij Tilbox. Mensen denken dan dat hij lekker op tijd naar huis gaat, maar zij zien niet hoe vroeg hij dan begonnen is. Hij maakt toch vaak dagen van 12 à 13 uur en ik denk dat velen zich hier niet van bewust zijn. 

Wil jij ook collega worden van Twan? Neem dan snel een kijkje bij onze openstaande vacatures, lees meer info of stuur een open sollicitatie naar hr@tilbox.com.