Klantinterview - Logistiekconcurrent

Bijgewerkt op: 28 mrt.

Tommie Smits van onze klant en partner Logistiekconcurrent kwam gezellig bij ons een kopje koffie drinken en genoot van een rondleiding. Lees hieronder meer over de ervaringen van Tommie binnen de samenwerking met Tilbox.


1. Wie ben je en wie is Logistiekconcurrent?

Ik ben Tommie Smits, woonachtig in Ewijk en ik werk al bijna 8 jaar (in juli 2022) bij Logistiekconcurrent. Wij zijn dé totaalleverancier voor de logistiek en leveren eigenlijk alles voor transport en magazijn. We doen dit zowel online, via een mooie webshop, als offline met een persoonlijk advies. Denk hierbij aan pallets, spanbanden, verzegelingen, truckparts zoals de kisten van Tilbox, maar bijvoorbeeld ook verpakkingen en vrachtdocumenten.


Momenteel ben ik werkzaam als Categorie Manager. Tot nu toe is dit de leukste en mooiste uitdaging in mijn carrière. Voor deze functie was ik werkzaam op de afdeling Verkoop en Inkoop.

Wat de functie Categorie Manager inhoudt is verantwoording dragen over het assortiment van verschillende productcategorieën. Mijn productcategorieën zijn eigenlijk mijn winkeltje. Ik moet ervoor zorgen dat de juiste producten in het assortiment staan, tegen de juiste prijs en natuurlijk dat ze gemakkelijk online gevonden worden. Dit gebeurt vooral via Google, maar ook in de webshop zelf. Vindbaarheid is één van de belangrijkste onderdelen bij alle categorieën en ik vind het ook echt leuk om te doen. Wat daarbij vooral heel leuk is, is het behalen van succes waarbij soms al door een kleine aanpassing een groot resultaat tot stand komt.


We organiseren ook productgroep-overleggen. Hierbij is Marketing, E-commerce, Verkoop en Supply Chain Planning aanwezig. Aanvankelijk stel ik een plan op met doelen, waarvoor ik mijn collega’s van deze afdelingen nodig heb om ze te behalen. Hierbij is het gaaf om samen de neuzen dezelfde kant op te hebben staan en als groep te werk te gaan in plaats van als individu. Bovendien is samenwerking een onmisbare factor voor het realiseren van onze doelen.


2. Hoe lang werk je momenteel samen met Tilbox?

Logistiekconcurrent werkt momenteel ruim 3 jaar samen met Tilbox. Ik ben hier vanaf het begin bij betrokken.


“Toen wij merkten dat er vanuit onze klanten steeds meer en vaker vragen kwamen over kwalitatieve en mooi afgewerkte onderbouwkisten zijn we met Tilbox in gesprek gegaan.”

3. Hoe is de samenwerking ontstaan? En weet je waarom er destijds voor Tilbox is gekozen?

We bezoeken regelmatig beurzen en ondanks dat we al voorzien waren van een kistenleverancier was Tilbox ons bij gebleven. Jullie producten zagen er toen al erg mooi en gelikt uit. Toen wij merkten dat er vanuit onze klanten steeds meer en vaker vragen kwamen over kwalitatieve en mooi afgewerkte onderbouwkisten zijn we met Tilbox in gesprek gegaan. De reden dat Tilbox bij ons is blijven hangen, is vanwege de kwalitatieve uitstraling. Klanten willen een goede kwaliteit en dit was dan ook onze hoogste eis waaraan de nieuwe leverancier moest voldoen. Om deze reden hebben we toen voor Tilbox gekozen en tot op heden is dat een zeer goede zet geweest! Logistiekconcurrent staat voor altijd een goede kwaliteit tegen een scherpe prijs. Hiermee sluit de samenwerking met Tilbox goed aan.


4. Hoe zou je Tilbox als bedrijf omschrijven?

Zoals al eerder gezegd: goede kwaliteit met echte specialisten. Ik merk dat jullie staan voor die goede kwaliteit en daarin geen concessies doen. Bovendien kan ik met jullie snel schakelen en dat werkt erg prettig. Ook voor ónze klanten.


“De tijd die Tilbox neemt in combinatie met de transparantie is heel aangenaam binnen een samenwerking.”

5. Waar ben je trots op binnen onze samenwerking?

Een mooi voorbeeld zijn de prijsverhogingen die zich een tijdje terug voordeden. We weten allemaal dat de grondstoffen in de branche stijgen en zo ook de prijzen van Tilbox. Het is nooit leuk nieuws natuurlijk om dat te moeten melden aan je klanten, maar het is nou eenmaal noodzakelijk. De manier waarop Luuk Driessen, Accountmanager bij Tilbox, dit bij Logistiekconcurrent heeft gebracht was heel prettig. Door persoonlijk langs te komen en middels grafieken de reden van prijsstijgingen te verklaren, is het voor ons realistisch en begrijpen we jullie onderbouwing. Ook het verwoorden van prijsstijgingen naar onze klanten wordt hierdoor gemakkelijker. De tijd die Tilbox neemt in combinatie met de transparantie is heel aangenaam binnen een samenwerking.

Een ander voorbeeld is het meedenken en handelen als echte partners. Zo vroeg ik Luuk om eens op onze website te kijken bij de producten van Tilbox en zijn mening hierover te geven. Hij vertelde me wat hem opviel en dat bepaalde info beter op een andere manier neergezet kan worden. Deze informatie vind ik heel belangrijk. Wij zijn namelijk niet de specialist, maar jullie zijn de specialist. Wij hebben dus echt jullie informatie nodig. Ik ben er trots op dat deze mogelijkheden zich voordoen in onze samenwerking met Tilbox.


6. Wat zou je ons mee willen geven? Dingen die verbeterd zouden kunnen worden en waar we van kunnen leren?

Ik zou jezelf nog meer positioneren met kwaliteit. Het is zo belangrijk en ik zie het overal in terug. Probeer dit meer naar voren te halen hoe centraal kwaliteit bij jullie staat. Herhaal het nog meer: herhaling is de kracht van de reclame.

Een andere tip die ik nog zou kunnen geven gaat over de sloten. Momenteel hebben jullie geen zichtbaar kenmerk op jullie slot. Eigenlijk heeft elk merk een logo en ik vind ook dat jullie je merk naar buiten mogen dragen, zeker met de kwaliteit die jullie hebben. Wij zijn als dealer trots om jullie merk te mogen verkopen. Wij zouden het daarom zeker geen probleem vinden als jullie logo op de sloten zouden komen. Wij laten (groot) op onze website zien dat we Tilbox voeren. Je moet herkenbaar zijn.


7. Zou je ons aanbevelen?

Ja, zeker weten. 100%.




Wil je ook wel eens een kijkje nemen achter de schermen bij Tilbox? We openen onze deuren op zaterdag 9 april. Tot dan!